24. August 2008

Moderating Usability Tests

Ist das nicht ein herrlich verregneter Sonntag? Glücklich wer ein gemütlich Plätzchen und niemanden zu Besuch hat. Ob ich für so einen Glückspilz eventuell was zu lesen hätte, wollt ihr wissen? Aber hallo! Wie wäre es mit diesem free eBook: Moderating Usability Tests: Principles and Practices for Interacting.

From many conversations with other usability testers, we know that our training as moderators was typical. We both learned how to moderate usability tests the same way: a colleague let us watch a few sessions and then watched us struggle for one or two sessions.[...] Our goal for this book is to enrich the learning experience for new test moderators. In doing so, we hope to establish a consensus that we and our colleagues can use to move moderating from an art passed on in private to a set of agreed-upon practices that can be used in an effective training program.

Ich habe das PDF heruntergeladen (1.8MB, 206 Seiten) und gerade erst zu lesen angefangen. Kann also noch nicht viel dazu sagen. Es scheint aber sehr ordentlich zu sein. Ich empfehle allen THS Lesern sich das kostenlose Buch mal anzuschauen.

Im übrigen scheint netbks.com ein Quell vieler, vieler weiterer eBooks zu sein. Ist das nicht unglaublich? Wahrscheinlich bin ich der Einzige, der diese URL noch nicht kannte. :)